torsdag, februari 25, 2010

Kvalitetstid med syster.!

Idag har jag inte haft suget att uppdatera bloggen. Jag låg nyss i sängen och vilade (eller mest för att värma mig under det sköna duntäcket). Men så hörde jag att det var någon som skrev på msn och min nyfikenhet fick mig att gå upp från sängen, även fast det var underbart där!
Det var Adtrid som skrev, så nu sitter jag och pratar strunt med henne över msn.

Idag har det inte hänt mycket alls, jag har läst bloggar och mailat med henne som vi ska hämta en möbel av ikväll.. Annars nada..
Så tänkte skriva om igår istället, som var en super bra dag. Jag uppskattade den till 1000%.

Så gårdagen började med att jag hamnade här, eller ja iallfall vid datorn. Såg att syster var inne på msn, så jag bjöd över henne hit. Efter mycket om och men kom hon hit. :) (kompisarna lockar väl egentligen mer)..
Men men vi möttes utanför Ica för att handla ingredienser, vi skulle baka hade vi kommit fram till!
Och baka till förbannelse gjorde vi haha, har ingen plats för det i frysen.. Men ska väl möblera om lite där inne så jag får ner burkarna. Tre sorters kakor gjorde vi: havreflarn, chokladcigarrer (på vårat sätt:, ju mer choklad dessto godare) & nötchokladrutor. Därefter lagade vi mat, hon åt hos mig. Och det bästa var att A jobbade över så vi fick lite ensamtid med varandra. Direkt efter maten hamnade vi i soffan framför animal planet med saft & kakor. :)
Snuttan räknade hur många kakor vi bakade, vilket var sammanlagt 108 st haha.!
På kvällen drog syster på träning, och jag hem till mamma&pappa.! Alltid lika trevligt!


ett tag blev det rätt rörigt på diskbänken.

tur att jag hade en mixer. . 3 sorters kakor.

nötchokladrutor.


havreflarn.

chokladcigarrer, som vi gjorde till "dammsugare" ;)

fiiika..

Tack för denna dag sötnos.!

(recept kanske kommer)


2 kommentarer:

  1. Så jäkla gott med nötchokladrutor ! (:

    SvaraRadera
  2. Grymma kakorna ser ut :D Ska prova ett av recepten ngndag! :)

    SvaraRadera