söndag, februari 28, 2010

Hörreni, säg hur ni gör?

Jag och A har haft en disskusion idag. Och denna disskusion kommer ofta upp då jag påminner honom om detta..

Jag källsorterar..
Plast för sig.
Kartong för sig.
Tidningar/papper för sig.
Metall för sig.
Glas för sig.

Och varje gång jag säger att han "kastat fel" blir han sur. Och tycker jag är skit töntig som gör detta. Och idag kom ju den disskusionen upp igen. Då vi skulle åka till återvinnings stationen. Och han påstår att det baaaara är jag som gör detta. Och jag kontrar med att; nej mamma och pappa gör också det.. Haha.. Men jag kanske behöver komma med fler namn till honom för att han ska förstå att det kanske är fler som gör det, eller så får jag inse att jag är en av få som gör detta.
Så nu undrar jag, hur ni läsare gör? Kommentera om ni gör allt eller något av ovanstående. ?!
Tack på förhand. :)

3 kommentarer:

  1. Vi med :) både mamma och pappa :)

    SvaraRadera
  2. Jag källsorterar också, + alla de i mellösahuset :)
    Svar på det du skrev på bloggen: Ja det var trevligt med födelsedagsfiranden. Och det var väldigt synd att PS3 var sönder. Men jag skulle få ett nytt imorgon har de i butiken lovat :)
    Ha det bra! Kram

    SvaraRadera