onsdag, december 02, 2009

Ny lyckodag?

Hej alla vänner..
Jag har haft jordens underbaraste dag idag.. Allt har varit så lyckat.. Sånna dagar gör mig glaad! Så jag tänkte skriva om hela dagen... Läs ni som vill!
Jag vaknade av mig själv kl tio? tror jag.. Med jätte fint solsken som lyste in genom balkongdörren, kollade ut och vädret var så fiiint, frost & solsken.. Kände redan då att den här dagen blir trevlig.. Låg kvar i sängen och myste (läs: tittade runt på mina favorit bloggar. ) därefter gick jag upp och plockade lite här hemma, tog disken och så, helt lugnt under mina tankar.. :) Efter ett tag fick jag meddelande av emma, då hade hon också vaknat.. Hon gjorde sig i ordning, sen kom hon och plockade upp mig för att sedan åka vidare till katrineholm. Vi åt lunch på kinarestaurangen, godaste! När vi hade ätit oss sådär lagom mätta tog vi en sväng på stan, massa julpynt i träd, på lyckstolpar etc, riktig mysfaktor.. Jag hittade julklapp eller 40 årspresent (?) till mamma inne på Åhlens, efter det bestämde jag att jag inte skulle spendera mer pengar denna dag, eller egentligen gjorde jag det efter att vi ätit och betalat maten, men ändå köpte jag en julklapp, med försvaret att "det var ju ändå inget till mig!" Jaja, vi gick vidare till HM, där skulle vi bara kolla!! Vilket såklart inte gick, jag hittade en tröja som jag blev förälskad i, slutade med att den fick följa med hem till min garderob, ( även fast jag under lunchen klagat över hur denna månad ska gå ihop sig med pengar ). Fick lite dåligt samvete påvägen hem, för att jag inte höll i pengarna som jag skulle.. Men vet ni?! När jag kom hem hade jag fått post, öppnade det och det var utbetalning (läs; försäkringspengar sen min misse blev sjuk) 2600 kr, yeeees.. Dessa pengar kom helt lägligt nu i jultiderna.. Så det gjorde inget att jag köpte tröjan. :) Pappas och Albins julklappar hade med kommit med posten, sköönt.. Nu har vi precis lagat mat och jag sitter här och är så glad för allt som denna dag har gett mig..!
- den lugna morgonen - vädret - maten - shoppingen - julpyntet - emma - posten - sambon -
Tack Emma för sällskapet idag, det var super trevligt!
Nu ska jag och sambon åka till svärmor.. :) trevlans!!
Love,

2 kommentarer:

  1. Mysigt! tänte ifall du kanske har tid att åka med mig till eskilstuna någon av dom kommande dagarna? behöver ett par nya skor och en massa julklappar ;) om du har lust och så :)

    SvaraRadera
  2. Tack:)
    Ja men jaha, då vet jag vem det är!
    Kram

    SvaraRadera