måndag, december 14, 2009

dålig uppdatering...

... beror på som angelica brukar skriva; det har vart helg. Har inte haft, tid lust eller ork att sätta mig här, men nu ska jag försöka få till ett inlägg..
fredagen hann jag skriva om iallfall, vilket var en super mysig dag. :)
På lördagen vaknade jag och mannen skapligt, vi åt frukost och tog det lugnt här hemma. Därefter gjorde vi lite ärenden på bolaget, sen vidare till hälleforsnäs, till mikas mamma.. Vi tog en promenad och "pratade om det där ".. Åh så fint det var, vad kul och spännande :) Sen gick vi hem till dom och tog en fika, och snackade oavbrutet som vanligt. :) Minns inte riktigt vad vi gjorde hela dagen, men hmm.. Vi var som sagt där hemma, killarna åkte och hämtade snabbmat, så vi hade iallfall inte tid eller ork för att laga mat :) sen drog vi oss hemmåt fram åt kvällen, sambon skulle iväg på middag och trevligheter, vilket jag med var bjuden på men jag kände inte för det, så jag åkte hem till mamma istället och tillbringade kvällen där. Runt 23 kom emma och hämtade mig, vi åkte hem till mig och kollade på tv och snackade ph haha :) sen åkte hon och jag var sååå trött så jag slocknade direkt..

söndagen startade jag med en promenad hem till mamma för pepparkaksbak, var så mysigt.. Och dom blev jätte goda. :) därefter åkte vi och handlade på ica, sen hem igen och lastade in varorna i kyl och frys, sen vidare till hälleforsnäs, albin skulle till sin farmor och klippa sig, jag var över hos Angelica medans han gjorde sig fin :) efter det åkte vi hem igen, lagade mat (pommes, hotdogs m. cafe de paris sås..) därefter skulle vi spela bingolotto, jag sa till albin att det var på tv 4+, sen tänkte jag efter och kom på att vi inte äns har den kanalen, så jag blev ganska upprörd.. Tog tag i disken och skulle strunta i att spela, sen när jag kommer in i vardagsrummet sitter darling och pratar i telefon, lägger på ganska snart och säger att han "köpt" denna kanal nu.. Jag blev förvånad, visste inte att man kunde ringa och göra så, så han beställde alla tv 4 kanaler, som.. tv 4 komedi, sport, star, +, fakta etc fö 69 kr i månaden.. :) kvinnan som han pratade med sa att det kunde dröja från en minut till en timme att få kanalerna, det dröjde 5 minuter och vi missade första spelet men kollade det på internet efter programmet.. Och ingen vinst denna gång . :(
tur i oturen var väl att angelica och mika inte kunde komma, annars hade det blivit lite pinsamt att komma på att vi inte hade kanalen haha. Därefter blev det hem till mamma för att lämna oriflame tidningar - lite skogsväg - statoil sen hem för att sova . :)
Nu sitter jag här hemma framför datorn och känner för att jag vill ta bussen till angelica men hon har inga pengar på mobilen så hon kan inte svara om jag frågar haha. typiskt =/..

julpynt hos mamma..

tomtefamiljen i mammas fönster
julstjärna

pepparkaksbak



pepparkaksbak

hjärtan, gummor, gubbar etc..

syster. <3

lite snö, äntligen här..

jag och älskling åt kex och vitlöksost igår kväll :)

1 kommentar: