fredag, februari 01, 2013

Dagen, kvällen, natten.

Godmorgon.
Det blev sent igår.
Min kära vän gillade mitt förslag. Vi åkte kl 14 in till Eskilstuna. Gick i affärer och shoppade och fikade, heeela dagen. Julias syster, även min vän, jobbade till kl 20. Och ville så gärna ses efter hon slutat. Så jag och Julia bestämde oss för att vara kvar tills dess. Vid kl 18 satte vi oss på Subway och åt varsin smörgås. Och där satt vi sedan och väntade på att klockan skulle ticka på. Det gjorde den, och väl 20.15 slutade Astrid och vi åkte och hämtade henne på jobbet. Stannade även till på Willys och köpte fikabröd.
Därefter åkte vi hem till henne. Det var evigheter sedan jag träffade Astrid sist, och jag hade inte sett hennes nya lya. Jösses så fint hon bodde!! Lägenheten var helt otrolig, där skulle jag vilja bo, eller iallafall i den lägenheten, men inte i Eskilstuna. Riktigt fint!
Eftersom vi inte setts på dryga halvåret (och sista gången i onyktert tillstånd) fanns det en hel del att prata om.
Hon var nyfiken på min graviditet och jag på vad hon hade gjort under denna tid, och det var endel att berätta.
Kl 01.30 kollade jag på klockan och sa till Julia att vi kanske borde åka hemåt. Båda höll med om att vi var tvungna att avsluta. Så vi satte oss i bilen och åkte hem. Både Albin och mamma hade smsat mig tidigare på kvällen och skrivit, kör försiktigt, det är halt. Så vi körde försiktigt och var hemma kl 02.30.
Sedan somnade jag kl 03.30.
Herregud alltså, så länge har jag inte varit ute sedan endel krogenrundor innan graviditeten, och inte somnat så sent heller.
Så jag trodde jag skulle vara levande död idag, men just nu känner jag mig pigg. Vaknade kl 09. Sen låg jag och båda djuren och drog oss, alla med huvudet på samma kudde, mys!
Tröttheten kanske slår till ikväll, vi får väl se.
Men dagen, kvällen och natten var såå rolig! Tack för det!

Självklart fick jag med mig lite kul hem från shoppingen.
Två vinglas, hur fina som helst, 15 kr st.
En jättesöt tvålpump, 35 kr.
Ett så fint "kärlekskort" till Albin, som han antingen får till vår årsdag eller till alla hjärtans dag. Orden på korten beskriver precis vad jag känner, "tillsammans med dig känns livet så rätt".
Och såklart lite till vår skatt.
Ett set, med en body, en tröja och en mössa.
Och ett par tofflor, übersöta!

P.s. Tidigare i veckan ringde jag jobbet och sa att jag kunde börja jobba igen, nu när mitt järnvärde har blivit bättre och jag mår bättre över huvud taget.
Och igår ringde dom och gav mig två tider nästa vecka. Måndag och torsdag kväll. Det ska bli så kul! :-) Glad tjej!
Ds.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar