söndag, februari 24, 2013

lördag, del två.

Lördagen började bra som jag skrev i det tidigare inlägget, och den fortsatte lika bra hela eftermiddagen och kvällen. Jag, mamma och pappa åkte ned till Hammarvallen för att kolla på när syster skulle få ett pris.
Hon fick pris för "årets innebandytjej 2013". Så kul! Och jag är stolt storasyster!
Efter att hon fått pris kollade vi första perioden på herrarnas match, därefter åkte vi hem till mor och far igen, dit kom även Albin.
Väl där sa mamma att hon ville prata med Niklas (bror min). Och vi hade tur, för han var online på fb, så jag skrev i chatten och sa att vi ville prata med honom på Skype, så det gjorde vi ett tag. Som vanligt väldigt kul att se honom, vi pratade om allt möjligt, hans nya boende, han visade hur det såg ut osv.
På fb chatten skickade han bilder med, på torget som ligger precis utanför lägenheten och på en strand i närheten. Så fint!

När vi pratat klart åkte jag och Albin hem till oss för att äta, med oss fick vi mammas nybakta bröd, direkt taget ur ugnen, så vi rulla in det i en handduk och när vi åt det hemma var det fortfarande varmt så smöret smälte, gott som tusan!
Efter vi ätit åkte vi tillbaka till mor och far, åt nybakad äppelpaj med vaniljsås som mamma bakat för att fira att syster fått den fina utmärkelsen.
Vi blev kvar där till Melodifestivalen. Då bestämde jag mig för att gå på födelsedagsfesten som jag blivit bjuden på. Men kravet för att gå på festen var att ha en ögonmask, vilket jag ju inte hade. Hade inte beställt någon eftersom att jag inte visste om jag skulle gå eller inte. Så framför Melodifestivalen gjorde jag, pappa och Albin en mask till mig. Den blev så fin! Extra roligt att ha gjort den själv. :-)
När masken var klar åkte vi hem (lisan blev kvar, mamma ville att hon skulle sova där).
Väl hemma bytte jag om till en festblåsa, det blev en svart sammetsklänning och svarta nylonstrumpbyxor.
Albin körde mig till festen och där var jag kvar fram till halv tolv. Då värkte både fötter och rygg, Albin hämtade mig och vi var hemma igen kvart i tolv.

Kvällen var jättetrevlig, och sängen var otroligt skön efter en fartfylld kväll med dans och massa skratt!
Vi avslutade dagen med att fotografera magen mitt i natten, eftersom att vi gick in i ny vecka igår.
En så otroligt härlig lördag! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar