onsdag, februari 27, 2013

Idag.

Nu har det varit flera dagar i rad med vårväder. Och man kan inte vara annat än glad över det. :-)
Vilken energi man får, att solen kan påverka människan så mycket... Så härligt!
Hittills idag har jag tvättat och hängt en maskin tvätt, har även satt igång nr 2 för dagen.
Målat mitt skåp har jag också gjort, nu är det klart, så skönt!
Jag och Li har varit ute i det fina vädret, hon njuter lika mycket som jag.
Man går där, jag ganska påklädd fortfarande och hon utan tröja, och solens strålar värmer verkligen medan man hör hur det rinner vatten i varenda brunn, underbart!
Just nu ligger lillfisen och solar sig i soffan, vilket hon gjort hela dagen, en riktig soldyrkare det där, likaså Limone. Mina små hjärtan <3

Idag tog jag till och med två sprut av min vår och sommar parfym.
Just det är verkligen något speciellt för mig, när man går från höst och vinterparfymen/erna till vår och sommarparfymen/erna, för de flesta av oss har det ju så, att man varierar parfym efter årstid.

Idag har jag även klickat hem lite nytt. Bl.a ett duschdrapperi som jag varit inne och kollat på både, en två och tre gånger, och idag när ett erbjudande kom med posten bestämde jag mig för att beställa det, erbjudandet var; tio procent på hela din beställning och fri frakt, perfekt!
Så det blev ett nytt sådant, behövligt!
Och även två trepack trosor. Vilket man aldrig kan få för många av ;-)
Är det något som jag tycker är extra roligt att handla så är det just trosor, och det är ju märkligt egentligen, det är ju inget som syns utåt eller så, men ändå så gillar jag att handla just det lite extra mycket.
Men nu klickade jag också hem det för att jag behövde lite nya, vissa av mina trosor har blivit urtvättade och blivit dåliga i sömmarna med gummitråd som tittar fram lite här och där, inte så fint! Så nu ska jag faktiskt kasta några när de nya kommer.

Nu ska jag avsluta här och börja med middagen istället så den är klar när mitt stora hjärta kommer hem.
Efter det blir det nog träning för honom och storhandling för mig.
Och ikväll... just det, du hade rätt.. Sveriges mästerkock och fika hos mamma och pappa ;-)

Fräscha vårfärger på trosorna..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar