torsdag, februari 14, 2013

Alla hjärtans dag.

Morgonen började med fiber-havregrynsgröt med hemmagjord jordgubbssylt gjord av mig själv. Smaskens!
Eftersom att det är alla hjärtans dag idag tog jag fram ett stort märgben till lisan, vilket helt klart är ett av favoritbenen att få. Så nu ligger hon här i sängen, brevid mig i sin korg och kämpar med det. Och har nog att göra ett tag framöver, det är nämligen fryst, hihi!

En maskin tvätt är redan igång med. Så medan den gör sitt så ska jag göra mig i ordning, skriva en inköpslista och gå ut och kissa lisan.
Sedan hänga tvätten, och efter det gå och handla.

Idag ska jag även göra ett flertal matlådor åt Albin. Han har länge pratat och tjatat om chili con carne, att han vill ha det, att han är sugen på det, att det är så gott, att han ska göra det osv. Men än så länge har han inte gjort det, och inte jag heller, jag har aldrig gjort det, för jag tycker själv inte om det. Dom gångerna han ätit det under tiden vi varit ett par är hemma hos min mor.
Så nu tänkte jag göra ett par matlådor med just det, som han sen kan frysa in och ta av när han blir sugen eller när ork eller tid inte finns att göra mat, eller matlåda..
Just för att det är alla hjärtans dag idag, kul eller hur! :-) Det kommer han garanterat att uppskatta mer än någon liten mjukisbjörn eller så!

Hej så länge, hoppas att ni alla får en fin alla hjärtans dag idag med nära och kära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar