fredag, februari 01, 2013

Vårkänslor.

Idag är en dag då vårkänslan infinner sig lite extra igen.
Dagen började med att jag vaknade av att det droppade utanför sovrumsfönstret. Snön smälter!
Morgonpromenaden med lisan var skön, gräset hade kommit fram lite överallt! Solen lyste då, och lyser fortfarande. Hela vardagsrummet är just nu helt ljust av solens strålar. Limone ligger i fönstret och solar, och Li i soffan!
På bordet står tulpanerna som jag fick av Albin och blommar fint som pricken över i:et.
Underbart <3

Jag har hunnit med en del i hemmet idag. Eftersom att jag var borta hela dagen igår, likaså Albin så fanns det lite att göra!
Disken är diskad, rentvätt vikt, en tvättmaskin körd, och nu är den andra igång, första maskinen hänger på tork.
Sängen är renbäddad och handfatet tvättat, och där har den nya pumptvålen hittat sin plats, nu ska jag strax ta tag i resten av badrummet.

När Albin kommer hem blir det middag, hembakad pizza.
Jag ska även visa honom de fina kläderna jag köpte till bebisen igår.. :-)

Hej så länge!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar