måndag, februari 25, 2013

Bebisprylar.

Inatt låg jag vaken ett bra tag, vilket resulterade i att vi sov rätt länge (vi, är jag och djuren).
Och efter frukosten har vi inte gjort många knop här hemma.
Jag har betalat alla räkningarna och tagit en promenad i vårsolen med Li. Sedan surfat runt på nätet och kikat på prylar till bebis.
Vi har "bara" småsaker kvar att köpa nu. De större sakerna är redan inköpta, och tro mig, det är inte jag som har haft bråttom att inhandla det, utan det är Albin.
Han vill alltid ha allt klart i så extremt god tid, det gäller allt!
Jag har ibland sagt att "men barnet kommer ju ändå (förhoppningsvis) inte förrän i Juni, det är ju "lång" tid dit. Vi kan väl dra ut på det roliga lite!"
Men han säger att det är lika bra att ha det klart, så vagn, spjälsäng, skötbord, och bärsele är redan köpt. Och så betade ju jag och mamma av många nödvändigheter igår.
Och nyss fick jag ett sms av A, där det stod: "gör dig klar till kl 16, så plockar jag upp dig och så åker vi och köper bilbarnstolen som vi bestämt oss för och så äter vi middag ute".
Haha, efter det inköpet är det ju bara de mindre sakerna kvar att köpa, som badbalja, några fler klädesplagg, blöjor, lite andra hygienartiklar, nappar, skötbädd och lite sånt.. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar