måndag, februari 04, 2013

Måndag och jobb.

Och så var den underbara helgen slut och Måndagen är kommen.
Här startade jag dagen med frukost i sängen, och efter det en promenad med Li.
Efter det har det rullat på, jag tog tag i diskberget, la en Oriflamebeställning och klickade givetvis hem den nylanserade babyserien.
Har även maskerat mitt skåp som jag fick av min bror, det ska nämligen målas om. Så förberedde lite tills jag har tid att greppa penseln.
Kl 16 börjar jag jobba..
Jag är både lite nervös och spänd. Har ju inte jobba sedan i början av Oktober, när mitt illamående satte igång. Då kunde jag inte jobba, och när det sedan lagt sig visade proverna som jag tog hos barnmorskan att mitt järnvärde knappt existerade, så det var ju såklart orsaken till tröttheten, att jag blev svimfärdig vid minsta lilla ansträngning, den yrsliga känslan, huvudvärken osv. Har även varit förkyld ju. Men efter vila och järntabletter känner jag mig nu rätt pigg, så jag har sagt att jag kan börja jobba nu igen.
Men efter att ha varit borta så länge så känns det som om man måste lära om sig på nytt, eftersom att jag jobbar med gamla människor kan det ju ha hänt en hel del sen sist man såg dom.
Men det ska nog gå bra. :-)
Det är ett kort pass ikväll, 16-20.30, likaså på torsdag. Börjar lite försiktigt för att se vad jag orkar.

Efter det blir det kvällsmys med min fina, vi hinner ju inte ses något på dagen eftersom att han slutar fyra och jag börjar fyra.
Hej så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar