onsdag, januari 13, 2010

Sminkväskan & Banansockerkakan.

Idag har varit en lugn dag. jag låg och drog mig ganska länge i sängen med datorn på bröstet och samtidigt kollade i Oriflame tidningen, så nu ska min sminkväska få lite nya kompisar ( både sminkväskan och jag behöver ett nytt lyft nu 2010 ), varav: Ett puder, en concealer, ett läppstift, en makeupcreme i stickform och ett smaksatt läppbalsam när jag hittat allt jag ville ha gick jag upp för att duscha. Därefter tog jag hårinpackning och gick runt med i någon timme. Gick runt och plockade här hemma, tog tag i disken och så. När det var tipp topp i lägenheten sköljde jag ur inpackningen så nu är håret mjukt och fint igen, till skillnad från innan ( heej svinto )..

Strax därefter satte jag igång att baka, hade några bananer som låg och har legat ett tag, ingen ville äta dom. Så jag tänke att jag skulle få dessa till användning istället för att kasta de. Så det blev en banansockerkaka. Medans jag gjorde det tittade Emma och Åsa över, och vi har bara
legat i soffan och snackat skit. ;) Sen när kakan var klar, blev det fika. Kakan blev perfekt :) lyckad.. Albin kom hem medans vi fikade, så han satte sig och snackade ett tag, och berättade att det var en som dött på jobbet idag . =/ fy så hemskt. Ägnar en tanke åt hans familj.. Nu är min karl iväg och provkör en bil..

Efter fikat hjälpte Emma mig att lägga ut saker på tradera. Så nu kan jag det också, sköönt att bli av med saker som man själv inte använder. Som bara ligger och tar plats.. Och istället få en slant för det. Mycket bra!

Nu receptet;
2 st ägg
2 dl strösocker
80g smör eller margarin
3 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 msk vaniljsocker
3 st övermogna bananer, ca 300g

Gör såhär;
Sätt ugnen på 17 grader. Smörj och bröa en 1,5 liters form.
Vispa ägg och socker pösigt.
Smält smöret. Mosa bananerna. Blanda ihop alla torra ingredinser.
Blanda ned alltsammans i äggsmeten. Häll i formen och grädda i nedre delen av ugnen i ca 35-45 minuter.
kärlek

1 kommentar:

  1. Oj vem har dött? :S Ska ugnen bara vara på 17 grader eller står det fel? :P KramKram

    SvaraRadera