måndag, januari 25, 2010

idag är en bra dag, jag är glad!

Skolan var helt okej idag, eller det är den alltid när jag väl kommer dit. Men att komma dit är inte så uppiggande. Men men, började morgonen med Mattelektion (som jag missat 3 gånger i rad nu) så Martin skulle ha genomgång med mig och Marcus som inte helle infinner sig i skolan alla gånger. Jag satt som ett ? heela genomgången, han fick förklara tusen gånger, men gud så irriterande. Men just nu består ju dessa jävla räknesätt mer utav bokstäver än siffror. Suck! Men men på sista "uppgiften" hade det iallfall klarnat lite! Det fanns hopp lixom!

Sen rasslade bara dagen på; historia - lunch (kebabtallrik m killarna) - småföretagande B - svenska ( ingen engelska idag eller imorgon, mia var tydligen sjuk.) Lovely!
På svenskan skulle vi skriva några rader i en speciell genre. (det mesta skulle börja på samma bokstav och helst något rimm i) och jag som har sex som största intresse och samtalsämne (som de flesta vet, haha) skrev;
suga,slicka,sex & stimulans. Detta får dig i balans.. Haha, den ni.. Lena (lärare) tyckte att den var helt godkänd!

Efter att vi slutat satt några stycken kvar och disskuterade om förhållningssett mellan elev och lärare tillsammans med Lena.. Mycket intressanta åsiker och tycke.. Därefter hade jag möte tillsammans med min mentor.. Och nu har dom hittat en praktikplats till mig, och jag tror jag kommer stormtrivas. ! Verkligen något som jag ser fram emot.. Så från dagis ( som också vart otroligt kul till något helt annat ).. Spännande.!

När jag går från skolan får jag ett meddelande av mamma ;
Om x framöver verkar lite kort och tjurig så beror det nog på att jag retat upp henne lite :P Och du kan nog också få fan för det!

Ehh jasså, snällt av dig mamma! Mupp <3 Haha!

Nu ska jag ringa Emma, vi ska ner och ta ett bad lät det som tidigare idag!

6 kommentarer:

  1. Jätte fin blogg! Det är mysigt att läsa den :) Vad blir det för praktikplats för din del nu då? Har en kompis som också går en lärlinglinje men hon går lärling frisör. Jag har förstått det som att du går lärling barn och fritid eller (?) :P

    SvaraRadera
  2. Hejsan Siri, :) Kul att du tycker så. Det glädjer mig att höa haha :) Jasså, men kompisen går inte i Flen eller. ? Ja det stämmer, jag går barn och fritid. Har vart på dagis innan, men nu ska jag vara med elever från åk 6,7,8,9. Men i "A gruppen". En mindre grupp, där det är ungdommar med som behöver lite mer hjälp och stöd. Som ex; skoltrötta, dem som ligger efter i kurser osv.. Vilket intresserar mig mer. Närmare det jag vil jobba med. Mina planer är ju att jobba på behandlingshem med ungdomar som hamnat lite snett.. :) En än gång, kul att du hittat hit och läser min blogg. :) Och framförallt att du lämnade en kommentar! Ha det bra! Kram

    SvaraRadera
  3. Jag bor i Stockholm och har egentligen ingen aning om vem du är. Men min kompis hade klickat in på just din blogg och rekommederade den, så jag beslöt att själv titta in. Och som sagt min kompis går en Lärlingslinje på en skola här uppe i Sthlm, hon går på en John Bauer skola ute i Nacka. Jag själv studerar på Kungsholmens gymnasiet... Hoppas du får en bra dag! :)

    SvaraRadera
  4. Jaha, vad kul att höra. :) Har du själv ingen blogg ? Vore kul att läsa din med isåfall. :) Ja jag säger då det, tur att lärlinsprogram finns nu, för det passar mig perfekt. Jag är en skoltrött tjej, ;) så passar bättre ute på en arbetsplats än i ett klassrum med massa böcker. :) Vad går du för program då? :) Ha en bra dag du med! :)

    SvaraRadera
  5. Jo men de kan lätt bli så. Jag stormtrivs där emot i skolan detta är sista året för min del så jag tar studenten i vår och har redan planer på att plugga vidare efter lite sommar ledighet. Jag läser en musik inriktining. Det är inte alls som det estetiskaprogrammet som förekommer på de flesta skolorna. Vi delas in i olika kategorier som; sång,dans,teater osv... Sen så jobbar våran skola ihop med dramaten så vi får testa på att vaar där också Det är super kul! och jag går som sagt sång... Och kommer plugga vidare inom musiken efter sommaren, men då kommer jag läsa djupare om just Jazz! Tyvärr så har jag ingen blogg själv, har inte riktigt förstått mig på det där med att blogga ännu ;) och sen har jag inte tid heller för den delen. Men skulle jag fixa en så länkar jag naturligtvis den till dig! Vad för slags bloggar läser du annars? Blir det dem här; kenza,blondinbella m.m. eller är det privatare bloggar? :)

    SvaraRadera
  6. Vad bra att du trivs.! Då blir allt så mycket roligare.. Spännande med student och att plugga vidare, hoppas du kommer trivas då med! Haha, nehe.. Nej det tog ett bra tag innan jag förstod mig på detta med att skriva massa strunt på internet, men jag gillar det nu när jag väl är här. haha.! Jag läser aldrig dessa "kända bloggarna" som kenzas, blondinbellas etc.. Vet inte varför egentligen men nej jag gillar det inte.. Läser mestadels vänners bloggar, och vissa som jag bara klickat in på och tokgillar, då fortsätter man såklart att läsa, men dessa är också bara "privata bloggar" eller vad man ska säga... Mycket av det jag läser är också "gravidbloggar" haha, det tycker jag är såå mysigt! Men som sagt, inga "kändisbloggar" förutom Jackies och Gretas från Ph. ;)

    SvaraRadera