onsdag, september 07, 2011

några timmar i köket.

Jag var nyligen uppe på Ica och även inne bokhandeln, där jag köpte lite skolsaker, som ni ser/såg på inlägget under.

På Ica handlade jag lite av det som saknades i kyl, frys & skafferi!

Nu ska jag strax ställa mig i köket, och tillbringa några timmar där inne tänkte jag. Jag ska laga middag, och sedan baka lite tänkte jag. Bullar, och eventuellt något mer som man kan frysa in och sedan ta fram när det kommer fint främmande. : ) Det är ju något jag gillar att göra, baka alltså. Till skillnad från att laga mat, det är inte lika kul. Och det kan ju vara för att jag är så dålig på att laga mat, jag har en väggdekor i köket som lyder, " I kiss better than i cook." Och det stämmer, hahaha! Men övning ger väl färdighet, så om ett tag hoppas jag att jag är lika bra på matlagningen som jag är på bakningen! :)

Tjing.!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar