tisdag, september 06, 2011

ett erkännande..

Nu ska jag tala om vad jag smygit med ett tag, jag har varit på möten hit och dit osv.

Ni kommer säkert tappa hakan, iallfall ni som känner mig. Jag själv är fortfarande lite förvånad över mitt beslut, men jag är så taggad och jag vill verkligen det här.

Ni kommer säkert tänka, men hur ska hon klara av det där? Hon som hatar allt vad skolan och skolböcker heter! Hon gick ju inte ens klart gymnasiet osv. Det är okej, tänkt så! För det har jag själv redan tänkt.
Men bara för en kort stund, tanken slog mig lixom men sedan har jag kommit på att jag visst kommer att klara det, att jag kommer tycka det är kul, att jag kommer gilla att plugga, för det är något jag vill bli.

Så mina vänner, jag ska börja plugga på Torsdag, till Undersköterska! :) Och jag är supertaggad! Tjihoo, nu kör vi!




Jag ska inte ta något studielån, men jag tyckte bilden passade ändå.
När jag gick i gymnasiet ogillade jag den där loggan väldigt mycket! Jag hatade den rättare sagt. När den damp ned i brevlådan hemma med adresserat till, "målsman för Malin" förstod jag att eftermiddagen skulle bli rätt tråkig. Usch, vad vi alla 3 (mamma, pappa & jag) ogillade den där. Dock var det ju bara mitt fel att vi tyckte som vi tyckte om den.
Men nu känns det helt annorlunda, jag tror jag tillochmed tycker om den lite. Jag ska få lite bidrag när jag pluggar, och ej bli återbetalningsskyldig 6000 kronor för att jag skolkat!


/


glad tjej!

2 kommentarer:

  1. Jag tycker det är kul att du gör detta Malin, nu när jag kommer vara hemma med lilla och snälla Stella, så hjälper jag gärna till om det är något ! (:

    SvaraRadera
  2. Det var verkligen en rolig nyhet! Det kommer att passa dig som handen i handsken! :D Lycka till :)
    Många kramar!

    SvaraRadera