torsdag, september 15, 2011

dagar som går i ett. jobb - plugg - middagar - dammsugning - födelsedagsfirande - och annat galej.

Igår höll föreläsningarna på i övertid. Från 10 - 15.30, med en timmes lunch. När jag kom hem klockan fyra (efter ett mycket kort besök hos Anna också) började jag med maten, spagetti och köttfärssås. Albin kom hem strax efter fyra, då gick han en promenad med Li medans jag dukade, och gjorde klart middagen. Klockan halv sex skulle vi vara hemma hos Emil för födelsedagsfirande, och vi blev kvar där till klockan tio :) Mycket trevligt var det.

Imorse började jag jobba klockan sju, till ett. När jag slutade besökte jag Ica för lite handling, 2 svintunga påsar bar jag sedan hem (tycker synd om mig själv, hahaha). Gick därefter en promenad med Li, och hann precis komma in & hem innan det började regna. Packade sedan upp varorna & åt en sen lunch, rester från gårdagens middag & 2 morötter. Även en glass till efterrätt. ; ) Nu har jag precis läst mina favoritbloggar. När jag är klar vid datorn ska jag lägga mig i ett bad, och läsa i vård & omsorgsarbete-boken. Sedan ska jag laga middag, som nog blir något så simpelt som fiskpinnar m. potatismos. Därefter har jag planer på att plugga, men det blir senare ikväll! Nog går mina dagar att fylla med saker som behövs göras!

Imorgon är det datorlektion, 13-15.30.
I helgen är jag leeeedig, ska bli kul. En efterlängtad kräftskiva med en del av släkten hemma hos mor & far. Och så ska vi även umgås med Philip & Natalie i "helgen". Närmare bestämt imorgon (fredag).
Måndag är det jobb 7-13 sedan datorlektion 13-15.30 (blir fem minuter sen till lektionen).
Tisdag jobb 12.30-16.30.
Onsdag en föreläsning 10-12 sedan jobb 13-20.30. (hinner inte gå på eftermiddags föreläsningen :/
Torsdag har jag ingenting planerat.
Fredag datorlektion, och eventuellt lite galej på kvällen.
Lördag fyller jag år, så då ska jag vara hemma och stå för fika.

Sedan ska jag hinna laga middag, gå promenader med Li, hålla fint i hemmet etc. mellan varven också. Tur att jag har en hjälpsam karl som även han kan ställa sig framför spisen, eller ta tag i dammsugaren då och då. :) ♥

Men jag gillar det, sån är jag och jag hade mått dåligt av att inte ha saker att göra. Sedan kan det förvisso uppskattas att bara spendera tiden i soffan framför tvn någon kväll. : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar