onsdag, september 07, 2011

chokladsockerkaka & morotskaka.

Nu landade jag precis i soffan, middagen blev hemmagjorda hamburgare m. bröd. :) Innan maten bakade jag en chokladsockerkaka m. chokladbitar ovanpå, den smakade vi en varsin bit av när vi fikade efter middagen. Kanongod, luftig och ej torr! När jag hade diskat upp all disk från mat&bak så gjorde jag även en morotskaka, med gooood tjock glasyr. Morotskaka och Silivikaka är de godaste mjuka kakorna jag vet. mumms.

Bullarna får nog vänta tills imorgon, om jag inte för för mig att baka ett sent bullbak. Man vet aldrig med mig, det kan jag komma på klockan nio haha!

Men det är så skönt att ha hemmagjort fikabröd i frysen och kunna ta fram när man får oväntat besök :) Jag kom ju även på att jag snart fyller år, så lite av fikabrödet tills dess är ju redan gjort idag, skönt!

Nu ska jag plocka lite här hemma, vika tvätt och sedan ska jag mysa i soffan med mina 4 underbara.

tjing.

2 kommentarer: