fredag, september 02, 2011

jobb och en efterlängtad våg.

Självklart skiner solen idag, och det är fint väder eftersom att jag ska jobba hela dagen! Morgonpromenaden med Li var superskön och mysig. Lagom temperatur, och solen var framme hela tiden. Precis när vi gått klart och skulle in i porten träffade jag svärmor, vi stod och pratade i 15-20 minuter.
Nu har jag nyligen ätit två rostade mackor m. goda marmeladen på! :)

Jag börjar jobba klockan 13, och slutar sedan 21.15.
Och imorgon jobbar jag 6.45-16. Efter det ska alla vi vikarier på jobbet ut och äta och sedan ta en krogenrunda. Vi ska mötas utanför Harrys klockan 18. Sedan på Söndag morgon-förmiddag har vi tvättid. (Dock inga mängder). Och på kvällen ska jag in till Katrineholm på Oriflameträff, det börjar halv sex. Jag kan tänka mig att jag är lite trött på Söndageftermiddagen/kvällen, puuh! Tur att jag är ledig på Måndag, så jag kan vila ut då!

Igår eftermiddag åkte jag som sagt in till Katrineholm, innan jag mötte Emelie tog jag en svängom i mitt paradis, möbelmagasinet. Där fann jag en gjutjärnsgryta och en gammal våg! (Som jag nästan blev tårögd av lycka när jag hittade) hahaha. Jag sa här om dagen till Albin att "jag skulle vilja ha en sån där gammal våg"! Och igår fann jag precis det, en gammal våg.
Jag hade tänkt visa bilder på mina fina fynd, men det hinner jag tyvärr inte. Innan jag ska iväg och jobba. För innan det är dags att dra sig hemifrån måste jag göra något med köttfärsen som ligger i kylen, för det kommer jag inte hinna göra i helgen. Och jag vill inte att den ska bli gammal och oanvändbar. Så det blir nog hemmagjorda hamburgare som är kanon att frysa in, eftersom att jag varken äter köttbullar, eller hamburgare från affären.

Men bilder på sakerna kommer komma inom kort, ikväll kanske :)

Jag ska även hinna lägga på mig lite makeup, även rensa kattlådan innan det är time for work. :)
Ha en bra fredag mina vänner, puss och kram!

1 kommentar: