torsdag, januari 17, 2013

Orkidé doftljus.

Lagom efter att jag skrev det senaste inlägget gick jag ut på innergården för att kissa lisan. Där mötte jag Linnea och Anna. Stannade och pratade lite, och dom gosade med lisan.
Det slutade med att jag följde med tjejerna på en promenad till blomaffären. Linnea köpte nya blommor och jag hittade ett underbart doftljus. Har haft två likadana tidigare, men med annan doft! Och dom brinner bra, och doftar ljuvligt. De förra jag hade var ros-doft och jasmine-doft. Den jag köpte nu var orkidé-doft. Och den slog de andra två, underbar! Ett plus är att burkarna är så fina, så dom kan man spara när ljuset brunnit upp.
Sedan promenerade vi nöjda hemåt. Jag följde med upp till Linnea och där drack vi alla tre varsin kopp te.
Nu kom jag nyligen hem (bor porten brevid) så det var inte så långt hem precis. Jag ska strax börja med maten som idag blir, lax stekt i peppar, salt och vitlök, med ris och citronsås.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar