onsdag, januari 09, 2013

Bitterfittan talar.

Igår fikade jag och en vän, och det tog hela dagen.. Från kl 11.00-17.00. Sex timmar satt vi och tjattrade oavbrutet, det är rätt duktigt, haha!
På kvällen åkte jag och A över till mina päron och kollade (som igår, och som vi ska göra ikväll igen) på Sveriges mästerkock och Inkognito.

Inatt har en förkylning kommit och besökt mig. Jag snorar och nyser mest hela tiden, mindre kul! Hoppas den inte är här för att stanna en längre tid.
Trots det har jag iallafall tagit en promenad med lisan, tvättat sovrumsfönstret, strykt och satt upp nya gardiner där. Himla fint blev det!

Just nu går jag bara och väntar på att vår hyresvärd ska komma. Våran dörr är ju helt knasig (och har varit det sedan vi flyttat hit, och även så länge den innan oss bodde här).
Jag har ringt och klagat på det en gång, då sa han att han skulle kolla upp det. Ingen kom... När han sedan lämnade hyresfakturan i brevinkastet några månader senare plingade han på, och sa förvånande "så er dörr ser ut, den är ju helt skev.. Hur kan det komma sig". Som om jag inte ringt och berättat om det tidigare. Jag "välkomnade" han in och sa att han ska få se hur det ser ut inifrån. Visade då att den är så skev att står man i hallen ser man rakt ut i trappuppgången från ett av hörnen (när dörren är stängd såklart).
Han blev förvånad och kliade sig i huvudet och sa att detta måste vi kolla mer på. Han mätte lite hit och dit, suckade, och kliade sig i huvudet igen. Sa sedan att han var tvungen att prata med någon som kan detta med dörrar bättre än han själv. Och att han skulle komma tillbaka ihop med en annan karl också och ordna till dörren. Har han gjort det? Nej, såklart inte.
Jag har sagt att det är bara att byta hela dörren, den har även spruckit för att den är så skev och "spänd".

Imorse ringde Albin honom igen. Så nu skulle han komma någon gång vid lunchtid. Än har han inte kommit, och klockan är nu 13, han borde vara här när som helst. Och då ska jag kräva en helt ny dörr, och det innan helgen.. Nu börjar jag bli en bitterfitta, och det är ju inte kul, men när det inte händer något fast att han utlovar det tröttnar nog vem som helst.

Dörren gör ju så att vi "förlorar" värme, eftersom att det lätt försvinner ut ifrån den stora springan, likaså kommer ju kall luft in från trappuppgången, och så hörs det ju mycket mer in till oss från trappuppgången när folk smäller i dörrar osv.
Jaja, nog om det.
Han kanske överraskar mig och har med en ny dörr på en gång idag?! Hoppas kan man ju alltid!
Hej så länge..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar