söndag, december 04, 2011

pyssel ♥

Jag köpte en amaryllis och satte i en terkottakruka, var sedan ute i skogen och plockade lite lingonris, och se så fint det blev. Jag har även gjort så att riset har ett frostig utseende. Pricken över i:et är det röda sidenbandet.








Min älskade våg har fått nytt liv. Som ni ser så har jag varit ute i skogen och hämtat lite granris, och sedan satt nejlikor i en apelsin och som vanligt har en av apelsinerna ett rött sidenband. La även dit några av mina torkade apelsinskivor.








De nybakta pepparkakorna fick flytta in i glasskålen, och burken piffas till med sidenbandet. Jag tycker detta är mycket finare än att ha kakorna i plastburkar m. lock eller ännu värre i en plastpåse. :)






Sist men inte minst, julskålen. Som jag döpt den till! Torkade äpplskivor, som jag penslade med citron, sedan har jag strött malen kanel på äppelskivorna, och till sist dekorerat med några kanelstänger, och en liten kvist granris. Denna skål ger ifrån sig en himmelsk juldoft.!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar