måndag, december 19, 2011

en underbar helg.

I fredags jobbade jag, men slutade 15 som jag skrev.
Vi åkte till mormor omkring 18, i samma veva besökte jag även bolaget, för att köpa lite cider till mig och Natalie.
Vi var kvar och fikade och pratade hos mormor i dryga två timmar, myyys. Hon blev glad över presenten också, som var en väska.
Därefter åkte vi mot Skebokvarn, Albin släppte av mig där. Hela kvällen och in på natten satt jag och Natalie vid Catarinas köksbord ihop med just Catarina. Tisslade och tasslade in på småtimmarna.

På lördagen åkte jag hem till mamma på förmiddagen, och var kvar där till sen eftermiddag.
På kvällen ville Douglas och Sandra komma över på en fika, och det fick dom såklart. Så vi fikade och pratade om framtiden, deras flytt, jul & nyår osv.
På kvällen gick jag över till Amanda (och hennes sambo Rasmus) och umgicks med henne och honom, och några av hans killkompisar, som även är rara vänner till mig!. Det var mycket trevligt. Den där Amanda, en nyfunnen vän faktiskt, är helt underbar, riktig mysig cheeey. :)

På söndagen låg jag och Albin i soffan och kollade på tv tills klockan slog 14 ungefär. Då åkte vi och köpte en gran, väl hemma igen klädde jag den, precis som jag ville. Och ur högtalarna strömmade julmusiken, och jag var i mitt esse. Albin hjälpte till att hänga upp mina små favorittomtar. På eftermiddagen-kvällen var det planerat att åka och göra det årliga julgodiset, en tradition sedan jag var en liten knodd. Ihop med familjen och sedan mammas bästa kompis och hennes familj. Riktig mysigt.
Väl hemma tände vi granen, åt lite thaimat som var kvar ifrån dagen innan, kröp upp i soffan med varsin kopp varm choklad till mysteriet på greveholm. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar