fredag, december 23, 2011

julstök.

Vi kom ut till skogen igår, åt goda chokladpraliner, drack goda cider och öl. Killarna (svärfar och Albin) rökte 150kronors cigarrer. Kvällen var supermysig. Satt och pratade i den varma stugan. Klockan blev omkring nolltvå innan vi kröp ned i våra sängar. Svärföräldrarna i stora stugan och vi i lilla stugan på gården.

Imorse åt vi skinksmörgås till frukost, sedan fixade vi till oss för att åka in till staden, Katrineholm. Köpte hundmat på Djurmagazinet och sedan var vi även inne en sväng på ÖoB. Nu har vi landat hemma igen. Jag och "svärmor"
har gjort iordning ägghalvor, janssons, potatisgratäng, en "jultårta" och även hunnit med att julpyntat i stugan. Jag har sprungit runt och bytt alla dukar till röda, satt nya ljus i stakar osv. Riktigt mysigt som ni nog förstår. :)
Klockan 18 kommer Albins syskon hit. Då blir det att fira julafton med mat, klappar och uppesittarkvällen (som jag ser mest fram emot av allt) jag gillar att spela Bingolotto (pensionärvarning, jag vet) men det struntar jag i ;).

God jul på er mina vänner!

En lykta utanför stugan... Fiiint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar