måndag, mars 11, 2013

Helgens sista dag.

Igår när vi gav oss ut åkte min skinnjacka på, första gången i år. Underbart! Blir alltid lite extra glad när den får komma ut ur garderoben! :-)
Vi åkte till Oxelösund och köpte fästena.
Påvägen hem stannade vi och köpte glass, undra hur många glassar vi kommer hinna köpa och äta innan sommaren är slut, glasstokiga som jag och A är. Så fort solen tittar fram blir man ju så sugen!

Väl hemma åkte vi och tvättade bilen, efter det skulle vi hämta Li hos mamma och pappa, men när vi kom dit skickade mamma hem oss igen, hon bad oss att åka hem igen och hämta Li senare, för dom låg faktiskt och myste i soffan. Haha.
Eftersom att vi inte har långt till m&p gjorde vi det. Vi åkte hem och lagade mat, en favorit hos både mig och Albin, raggmunk!
Gjorde en jätte smet, så det blev tre matlådor till Albin med, nöjd kille!
Efter det sov vi båda lite middag, haha! Verkligen pensionärs-varning på oss.
Jag var trött som få, så jag sa att jag går och vilar i sängen, Albin skulle då kika på tv. Men när jag sedan vaknade hade han också lyckats somna.
Väckte honom, tog ut muffins ur frysen och åkte till päronen. Där blev det fika på mina muffins och mammas bullar.

När vi senare kom hem somnade vi gott!
Innan vi somnade hann jag prata lite med min lillebror.
Idag, tidigt på morgonen skulle han åka vidare från Malaga, till någon stad jag inte minns namnet på, men där skulle han bara stanna några timmar, för att sedan ta färja över till Marocko.
På vandrarhemmet han bor på nu hade han träffat en kille från England som ville hänga på, så nu skulle han få lite sällskap under resan till Marocko och även dagarna där.
Sedan visste han inte om han skulle fortsätta vidare själv igen, eller om killen ville med vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar