lördag, mars 23, 2013

Fredag och lördag.

Jag skulle inte gått den lite längre och raskare promenaden igår, min rygg och mina höfter värkte hela kvällen igår, kände mig som Agda 93..
Under promenaden gick jag in på byns blomaffär och valde ut en fin liten påskgrupp som jag valde att skicka med blombud till min fina mamma! Som egentligen skulle vara ledig från sitt jobb igår, men fick jobba ändå. Och hon blev så glad!

När mamma sedan slutade jobbet kom hon förbi och hämtade mig och Li.
Väl hemma hos mor och far fick jag välja mat, och så blev jag och Albin bjudna på det, så snällt!
Jag hade gått och varit sugen på mammas kycklinggryta med pasta hela dagen, så det blev såklart mitt val! Till det, underbara vitlöksbröd!
Efter middagen slängde vi alla oss i soffan, och så började fotbollen.
Jag kollade första perioden, sov mig igenom andra.

Direkt efter fotbollen det åkte vi hem, och jag somnade direkt!

Nu är jag pigg igen.. Ligger i sängen och ska snart äta frukost. Albin är iväg och jobbar.. Han satte klockan på 06. När han var redo att åka ställde han sig i hallen och kikade in på mig och lisan med ett leende och kallade oss (som låg så skönt under täcket) för slöfockar.. Hihi!

När han kommer hem igen ska vi och *trumvirvel* hämta barnvagnen, tjihoo!
Vi ska nog också gå en vända i stan och bara mysa!
Trevlig lördag önskar jag er som kikar in här..

Lisan väntar på mormor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar