tisdag, mars 12, 2013

Bak och mat.

Tvättmaskinen är igång. En promenad har jag och Li hunnit med.
Hallonpajen är klar, och det doftar gott i vårt hem av den!
Snart ska jag börja lite smått med dagens middag som blir köttfärspaj.
Så ska göra klart pajdegen och steka köttfärsen tänkte jag, så är det bara att slänga ihop allt sen och in med den i ugnen. Till det blir det sallad och vitlöksbaguetter. Smaskens!
Kanon att frysa in och ha som matlådor med!
Efterrätten (om vi orkar) alternativt kvällsfikat blir såklart hallonpajen!

Funderar på att åka över till pappa senare ikväll, han är själv hemma från och med igår fram till torsdag kväll. Mamma är i Malmö.
Och han blir nog glad om jag kommer och bjuder på god hallonpaj. Har även beställt mobilfodral åt honom och mamma till deras nya telefoner (fodral som dom själva valde i helgen när jag tog fram datorn och visade utbudet på hemsidan som jag själv brukar beställa skal och mobiltillbehör ifrån), dessa kom på posten idag, så då kan jag lämna det på samma gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar