söndag, mars 03, 2013

En underbar lördag, och en härlig söndagsmorgon.

Igår (lördag) hade jag och Albin en supermysig dag ihop. Vi var hemma hela förmiddagen..
Men omkring kl tolv bestämde vi oss för att åka och göra något, åka på en liten utflykt.
Och jag kom med förslaget att åka till Mariefred, till Hedlandet (ett stort lågpris varuhus). Där dom säljer allt möjligt!
Jag har själv aldrig varit där (inte Albin heller), har bara hört andra varit där.. Så jag har länge varit nyfiken på vad det varit.
Albin tyckte det var en bra idé, så vid 13 körde vi lisan till min far, och sedan åkte vi. Det var en kul och trevlig tripp, vi kom dock därifrån med endast kläder.
Albin med ett par träningsshorts, en t-shirt och ett par dösnygga jeans.
Jag med tre fina tunikor. Så fina vi blir nu, hihi! Två av mina tunikor var det rea på, 50 kronor styck, kap! Den tredje var nedsatt från 400kr till 239kr. :-)
Efter shoppingen åkte vi en liten mindre väg till Gnesta, där Albin visste att det fanns en bra pizzeria, så där åt vi middag. Och tro mig, det var den godaste pizza jag någonsin ätit. Det fanns så många pizzor att välja mellan, pizzor som man aldrig sett eller smakat på tidigare, även annat som husmanskost, sallader, kebab i olika varianter, osv..
Dit kommer vi såklart åka igen om man har vägarna förbi någon gång.

På kvällen skulle Albin iväg på födelsedagsfirande (jag med egentligen, men jag orkade inte) så innan han åkte körde han mig till mamma och pappa, där kollade jag på melodifestivalen iklädd mjukiskläder, halvt sovandes under hela programmet. Så extremt trött. (minns inte om jag kollade helt klart ens) tror inte det.
Jag var hemma igen hos oss vid tio-tiden, och somnade som en stock, hur trött som helst.
Albin kom inte hem förrän halv tre inatt.

Imorse vaknade jag utvilad och pigg kl 08. Kröp intill Albin och han vaknade, frågade vad klockan var och ja sa tio. Och frågade om vi skulle gå upp, vilket han tyckte. Så vi började dagen med en promenad med lisan, sedan åt vi god frukost, och då talade jag om att jag lurat honom om tiden, att klockan nu bara var 09, och att vi gick upp 08, för att jag kände att jag ville ta vara på den härliga soliga morgonen. Han skrattade lite men höll med om att det är skönt att komma igång tidigt.. Efter frukosten hoppade vi ner i ett bad, skööönt!
Efter det fick jag massage i ryggslutet, där det börjat värka en hel del nu.. :-/
Han är fin min man som tar hand om mig, <3
Nu har vi legat i sängen, på varsin sida och "mobilat" lite som jag säger. Han med sin lur och jag med min.. Och lyssnat på musik, spelat upp/valt varannan låt.. :-)

Får se vad dagen bjuder på, nu ska jag göra mig i ordning.
Trevlig söndag på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar