lördag, mars 16, 2013

Effektiv lördagsmorgon.

Idag slog jag upp mina blå strax innan 07. Och kände att det var ingen idé att försöka somna om. Albin vaknade strax efter mig, så vi gick upp.
Dock kanske jag borde ha försökt sova ett tag till för morgonen började sedan med att jag skar mig i fingret rätt rejält när jag skulle skära gurka, och när jag går in i badrummet för att fixa med plåster känner jag efter ett litet tag hur det luktar lite konstigt. Kommer ut i köket igen och ser då att jag har satt på fel platta till äggen, och på den plattan som jag istället satt på ligger skärbrädan och smälter, herregud! Var kanske lite tröttare än vad jag kände mig iallafall!

Medan jag klantade mig var Albin ute på morgonkissen med li, och när han kom upp igen och jag hade skrapat bort all plast från plattan så åt vi en god och lång frukost. Färska frallor, jordgubbskräm, ägg och frukt!
Efter det tog jag tag i disken, satte igång en maskin tvätt, och duschade lisan. Albin dammsög (jag hann aldrig det igår) och så "storstädade" han kattlådan, sköljde ur lådan och fyllde på med ny sand!
Nu har vi landat i soffan.
Jag väntar på att maskinen med tvätt ska bli klar, så att jag kan hänga den, sen ska jag göra mig i ordning för dagen. Albin gick precis till gymmet för att köra ett pass där.

Senare idag får vi se vad som händer..
Syster har innebandymatch idag, vet dock inte hur dags, men jag ska iallafall kolla på den!
Kvällen vet vi inte hur den ser ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar