onsdag, juni 23, 2010

Herregud!

Idag vaknade jag upp på det mest märkligaste sett någonsin.. Jag ligger och sover, och så plingar det på dörren, (ni som känner mig vet hur jag blir då det plingar på dörren). Men som tur är, är ju titthålet lagat nu, så jag kunde ju se vem det var! Och det var en tjej som jag sett i trapphuset förut, som också bor här.. Jag funderade ett tag och bestämde mig för att inte öppna. Men sen plingade hon på igen. Så då öppnade jag. (tänke att hon kankse bara behövde låna socker, mjölk eller något sånt vanligt).

När jag öppnat frågar hon om hon kan få låna min mobiltelefon eller hemtelefon.. Jag som är så snäll, säger såklart ja! Vilket jag absolut inte skulle ha gjort!!

Ett steg in i lägenheten och hon är påväg att dra omkull.. Vinglar runt i lägenheten och får ta tag i allt för att kunna hålla sig på benen, och skyller på att "hon är bakfull", Bullshit!!
Hon var ju skyhög! Säkerligen tryckt i sig både det ena och det andra!
Efter mycket om och men tog hon sig in till vardagsrummet och jag körde fram datorstolen till henne (kändes som på jobbet när man kör fram rullstolen åt någon).. Hon satte sig och började ringa, (vilket hon faktiskt klarade av själv, efter några försök!) Men ingen svarade så hon bad om att få komma och ladda sin mobil hos mig, eller komma och ringa senare igen!
Men det fick hon tyvär inte...

Det sista hon sa var; gud vilken fin lägenhet..
Då hade jag lust att svara; tack du! Ja jag kan tänka mig att din inte är så hemtrevlig.! Men det gjorde jag aldrig!

Nu sitter jag istället och tycker synd om henne, tänk om..
-hon sitter fast i det där träsket med knark osv.
-har inget jobb
-inga pengar (eftersom hon inte kunde ladda i sin egen lägenhet)
-ingen mysig lägenhet
-inga underbara föräldrar
-etc..

Nu ska jag ta mig en frukostmacka och ett glas proviva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar