måndag, juni 21, 2010

helgen.

Nu har jag inte skrivit något sedan i lördagsmorse, vilket beror på att jag har haft en underbart trevlig och fullspäckad helg. Och nu kommer en uppdatering av den!
Som jag skrev i senaste inlägget så blev det en tur in till Malmköping tillsammans med mamma. Vi gick runt i lite små butiker, jag kom därifrån med ett "skynke till en lampskärm".. (bild kommer).
Sedan skulle vi ta en fika på Orlog, men dom stängde kl 13, för att det var bröllop! Så jag åkte hem till mig och mamma hem till sig. Kom hem till A och la mig i soffan för att bara ta det lugnt, slutade med att jag somande, och vaknade kl 16.30! Och hade då missat vigseln, (vilket inte spelade någon större roll, eftersom det visades x antal gånger under kvällens sändning). A bestämde sig för att åka till Douglas i Norrköping, så jag åkte hem till mamma. Vi låg hela kvällen i varsin soffa, bänkade framför tvn - bröllopet! Fina tal & fina klänningar :)!

Söndagen;
A var uppe med tuppen medans jag sov till 11-12! När jag väl hade kommit upp och gjort mig iordning åkte vi in till Katrineholm, handlade på Öb. För att sedan åka ut till svärfars sommarstuga, där blev det jordgubbar som jag och A köpt med ut, och fika på nybakat!
Påvägen hem därifrån stannade vi på en loppis, och kom därifrån med 4 kaffekoppar, 2 tekoppar m. tillhörande fat. Och A med en gratis fotosken? lampa, hahaha!

Därefter besökte vi även Albins mormor&morfar påvägen hem, i sköldinge! Vi blev bjudna på fika även där, och många "gamla" historier. :)
När vi kom tillbaka till Flen, svängde vi förbi min mor&far och snackade lite strunt, dom ville med bjuda på fika, men vi sa ifrån då! ;)

Kvällen slutade med att jag tog tag i disken, och A gjorde matlåda tills idag!
Sen satt vi och pratade och ritade skisser om "nya" lägenheten.
Jag hade en underbar söndag, med min underbara vän/kärlek/sambo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar