tisdag, maj 11, 2010

recept!

Önskemål om pasta&tacogrtäng receptet!

1. Koka makaroner
2. Stek köttfärs och krydda med tacokrydda (Jag gör oftast denna maträtt av tacoköttfärs som blir kvar från en tidigare måltid). Så behöver aldrig steka det medans makaronerna kokar!
3. Blanda ihop makaroner - köttfärs - majs - paprika - lök eller vad man nu vill ha i, i en form.
4. Blanda en liten sås, av cremefraiche & grädde. ( jag brukar ha i lite vitlök i denna sås )
5. Riv ost och strö på gratängen. ( jag blandar även i ost i själva gratängen )
6. Och sist häller jag på cremefraiche och grädd såsen!
7. Ställ det sedan i ugnen på 200 grader! I ca 10 min - En kvart! Efter som att köttfärsen redan är stekt och makaronerna redan kokade, ska ju gratängen endast bli varm och osten smälta! Så det blir inte lång stund i ugnen!



Jag har inga speciella mått eller så.. Gör på känsla, hur mycket som kommer gå åt!
Hoppas det kommer smaka bra för er som testar att göra en gratäng. !





Väldigt lätt att göra, och dessutom på kort tid!
Lycka till!

1 kommentar:

  1. Mmm, det där lät väldigt gott - och enkelt. Måste ta och göra det nån dag här i veckan, lägger upp bild så får vi se om den ser lika god ut som din :)

    Åh va gulligt av dig :D Lowa kommer bli så glad. Hon har gått upp och blivit riktigt rund och god, så nu börjar hennes kläder i stl 50 bli lite tajta, så hon har stl 56 och vissa plagg i stl 62 kan vi använda men det sitter lite löst. Det är helt olika från märke till märke. Ni får komma förbi på en fika tycker jag :)

    Kramar

    SvaraRadera