lördag, december 08, 2012

Lördag!

Det blev inte så mycket barnvaktande igår. Jag och Albin fixade våfflor till middagen. Efter det kollade vi på julkalendern, sedan tog Alexandra över. Och sa att hon ville vara själv med Melissa. Och hon fick som hon ville. När vi lämnade dom hade dom spelat Melissas favoritspel två gånger, och skulle precis starta tredje omgången.

Jag och Albin landade hemma i vår soffa. Med myskläder, popcorn och tv.
Jag kan inte minnas när vi senast var bara vi två hemma i soffan en hel fredagskväll. Så det var skönt! :)

Imorse gick Albin ut med lisan medan jag fixade frukosten.
Nu har vi ätit och gjort i ordning oss. Albins bror kom alldeles nyss över, han ville ha kaffe. Så det blev fika direkt på frukosten idag..
Och eftersom att Emil inte gillar lussebullar kunde jag tyvärr inte bjuda på hembakat. För det enda som gömmer sig i frysen i fikabrödsväg är lussebullar och saffranskaka.
Därför fick det bli köpe-fikabröd.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar