måndag, december 03, 2012

Elak matte och lite mer jul.

Här har vi det mysigt. Har ätit en god frukost. Tagit en kort tur med lisan runt gården, tills hon stod och skakade på tre ben och jag fick bära upp henne och traska hem med henne under armen sista biten. Solen skiner fint, den glittrar mot snön!

Väl inne igen går jag runt med mjukisbyxor, tofflor och myströja.
Li ligger i soffan och sover. Limone sitter på fönsterbrädan och kikar ut, hon ser ut att njuta.. Jag själv "pysslade" nyss ihop lite mer jul. Apelsin med nejlika på ett loppisfat med torkad apelsin, lite mossa, ett trähjärta och en liten gosig tomte. Jag hoppas att apelsinen med nejlikorna kommer ge ifrån sig mycket doft. Det måste ju vara den godaste och mest juliga doften, jag älskar det.

Något mindre roligt (om ni frågar mina djur) är att dom har en elak matte idag.

Vilket är för att jag började med en avmaskningskur idag. Och det är mindre roligt. Li trilskas och trotsar, och när man väl fått i henne det spottar och "fräser" hon. Men ned gick det iallafall, det brukar inte vara några problem med henne.
Men Limone! hon avskyr det. Jag fick in det i munnen på henne. Sekunden efter det spotta och fräste hon, och satte sina 20 klor i mina lår. Och sprang sedan och spottade lite i vardagsrummet, sedan la hon en spya i sovrummet.. Så hennes har jag fått hälla på maten, hoppas hon är lättlurad!

Nu ska jag ta tag i disken. Sedan göra mig i ordning. Jag och mamma ska och luncha på Sultans lite senare. Det ska såklart bli supermysigt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar