fredag, december 21, 2012

Igår, 20/12.

Vaknade vi sent, det blir så när vi är lediga båda två!
Även fast Albin har semester ringde dom från hans jobb och frågade om han ville ploga gården. Och det ville han såklart, det är ju sååå kul om man frågar honom.
När han kom hem hade han hämtat ut tre paket på posten, så nu har vi alla julklappar hemma, och även min senaste Oriflamebeställning. Skönt!
Sedan plockade vi och städade lite. Satte igång en maskin med tvätt osv. I och med det, när man ändå var igång tog vi in granen med. Och det är ju samma visa varje år när den ska i foten och på plats, nu är den sne, nu rak, nej lite ditåt, sådär, nej sne igen..... Haha. Men tillslut blev den rak, och jag började klä den. Nu är den så fin så, och står där och ger julkänsla!
I år sa jag att vi skulle ha en liten gran, och när vi var i skogen och valde tog jag en som såg liten ut.
Men fel hade jag, större gran har vi aldrig haft, den är gigantisk! Dock inte mig emot egentligen! Men man blev lite snopen när man trodde man valt en liten men när den kom på plats visade det sig att den är enorm!
När vi var klara med granen började jag med maten, kött, potatisgratäng, sås och grönsaker. Mumma!
Albin berömde maten flera gånger, alltid kul när det uppskattas!
Efter det hamnade Albin i soffan och jag på golvet, för att slå in alla julklappar! Mysigt, kul och skönt att ha det gjort, alla utom pappsens är nu inslagna, hans är så stor och klumpig, har ingen kartong till den heller. Men alla andra ligger så fint under granen nu!
Efter det, vid kl 19. Kom mamma, pappa och bror över på fika! Väldigt mysigt! Jag bjöd på mjuk pepparkaka, hemmagjord kola, hemmagjorda pepparkakor och några köpekolor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar