lördag, december 15, 2012

Igår.

Ringde min bror mig strax efter att jag vaknat och undrade om jag ville åka med honom till Eskilstuna som sällskap och hjälpa han att köpa lite julklappar.
Och det kunde jag ju tänka mig, så jag bjöd över honom på frukost, gick ut med lisan, hoppade in i duschen, gjorde mig i ordning och lagom efter det stod han på dörrmattan. Vi åt frukost ihop och sedan åkte vi mot Eskilstuna.
Där vi blev lite halvt osams, haha!
Jag blev trött på honom för att han gnällde, hade pressat tidsschema (och alltså var stressad) och för att han var så oengagerad.
Han på mig för att jag "låter som en morsa".
Det slutade med att jag hittade och valde ut alla julklappar han skulle köpa för att han själv har så jävla rutten fantasi, precis som min kära Albin. Hur svårt kan det vara?
Tur att dom har mig. Utan mig hade det inte blivit en enda julklapp till varken min familj från oss eller från bror och ingen till Albins familjemedlemmar heller.
I år har jag alltså hittat alla julklappar, alla till min familj, alla till Albins familj och även brorsans klappar till familjen..

Kvällen var sedan stillsam. Jag var så trött så inget orkades med. Godis i soffan blev det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar