torsdag, juli 15, 2010

saaaftkokeri. :)

Idag har jag haft min lediga dag för denna vecka..
Och den tog jag väl vara på!

Dagen började med att jag, mamma & pappa åkte och plockade jordgubbar som jag skrev tidigare, i björkvik. Där dom har självplock.

När jag kom hem åkte jag, Julia & Julia till samma ställe som igår.. Låg på bryggan och solade, snackade skit, och åt goda meloner & jordgubbar.. Ett dopp blev det allt, och det är ju såå skönt.!

Därefter åkte jag hem till mamma.. Hon var så söt och bjöd på mat, som smakade mycket bra. Sen skulle vi börja att göra saft, vilket inte gick.. =/ Eftersom att mamma & pappas "nya" spis endast tar speciella kastruller, och mammas saftkokare var av en liten äldre modell. Så det slutade med att vi fick åka hem till mig och A och göra saften.. Fick ihop 4 liter saft på 8 liter jordgubbar. Och så hade vi självklart en mysig stund ihop.. Jag ville koka mer, eftersom vi hade fler jorgubbar, men det gick inte. Vi hade endast 2 flaskor kvar, vilket inte skulle räcka.. Ringde dessutom Madeleine ( min älskade "granne, min älskade "körskolelärare", min älskade vän. :) ) för att fråga om hon möjligen hade några, men icke sa nicke.. Men tack endå !

Mamma får helt enkelt frysa in dom så får vi koka igen nästa vecka, då hon får ha samlat på sig några flaskor.

Puss och kram..
Nu kommer astrid och julia över om ett tag, på lite kvällsfika! Det ska bli såå mysigt..



sista bilden; jordgubbarna när all saft är klar. Ser helt ruttna ut haha!

Mina små flaskor, som mamma skrattade så gott åt..


Saaaaft.. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar