onsdag, juli 28, 2010

Kväller..

Dagen har bestått utav jobb - julia - vårdcentralen - katrineholm - storhandling - städning - brogetorp.

Ja, jag jobbade under förmiddagen med en oro i kroppen under hela dagen.. För att igår morse vaknade jag och upptäckte ett märke i knäväcket, som liknade ett blåmärke.. Jag tänkte inte mer på det, men sen under dagen kollade jag på det igen och då hade det blivit värre, mer blått.. Jag funderade men kunde inte minnas att jag slagit i något eller fått något getingbett eller så.. Fortsatte tänka på det där och kom då på att jag hade en fästing där för 14 dagar sedan.. Började noja över att jag fått borrelia, och skulle .. (en aning överdrivet, jag vet!) Kom hem till svärmor senare på kvällen och visade märket och berättade om fästingen. Hon blev orolig och började läsa i en läkarbok. Där det stod att det kan utvecklas upp till 1 år efter själva bettet.. Och att följdsjukdomarna kunde vara allvarliga. Vi ringde sjukrådgivningen och frågade vad dom tyckte jag skulle göra, vilket var att ringa vårdcentralen.. Det gjorde jag imorse och mannen som jag pratade med tyckte också att jag skulle kolla upp det. (även fast jag tänkt strunta i det för att rodnaden hade minskat betydligt idag).. Så jag fick iallfall en tid och jaa.. Mycket riktigt, han kollade på det och konstaterade att det var borrelia jag hade. :( Men jag var inte döende för det! :) Fick en penicillinkur som jag ska ta i 10 dagar..

Efter levnadsbeskedet tog jag ocg Julia en fika på Orlog, och sedan en sväng till Bp:s.. Där jag hittade ett par mycket fina krokar, som jag ska jag till nya lägenheten..

Därefter åkte jag och A in till Katrineholm.. Medans han fixade med lita andra ärenden gick jag in på Willys och storhandlade, vidare till Öb och fortsatte där.. Därefter avslutade vi i en av mina favorit butiker. Där jag hittade en kökshanduk, en diskborste, haha! Och älsklingen köpte en termos till mig som jag fastnade för vid första ögonblicket..

Efter allt handlande besökte vi svärfar m. sambo.. Blev en fika där..
Nu har vi vart hemma ett tag, jag har plockat i köket, städat badrummet och rensat/städat bland mina kläder.. Det är inte förrän man gör det som man inser hur mycket man faktiskt har, jösses.! Fick lite små ångest!

Har även vart hemma hos mamma&pappa för att kolla till missarna, nu när dom är på semester. Dom verkade må bra, som tur var!

Mina inköp under gårdagen & idag...
Kläder som inhandlades igår.

(dålig bild på tunikan =/ )
Ljuslyktorna.. + resten..

Termosen... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar