fredag, november 27, 2009

Denna j*vla spruta. . .

Ja, mamma skrev precis sms om att hon skulle höra av sig imorgon bitti och hämta upp mig för att åka till hammarvallen och ta sprutan.. Det blev några sms fram och tillbaka men sen ringde jag upp.. Hon ska inte ta den ? Syster har tagit och säger att det inte gör ont varken vid sticket eller efteråt.. Pappa ska ta den på söndag ( om han ska ta den ) inte imorgon tydligen för han ville inte bli febrig till bion haha, nörd! Och frågade precis brorsan, han trodde inte att han skulle ta den.. Hur ska jag göra ? Jag får panik.. Linnea och Axel har skrämt upp mig för detta.. fyy..

Men jag sa till mamma att om jag ska ta den, tar jag den samtidigt som pappa. Så då har jag lite tid att tänka, dessa jävla spruor gör mig livrädd..
Mamma sa att hon inte kunde tvinga mig med det är typ det hon gör haha, men hon har sant.. När jag väl blir sjuk ligger jag som en däckad säl hur länge som helst, och rör mig inte ur fläcken, helt död! Hmm, tål att tänkas på!
Har ni där ute tagit den, vad säger ni?
Love,

2 kommentarer:

  1. ta den, det är dem vi som har tagit vaccinet som skrattar sist sen i slut ändan då de andra ligger helt däckad i svininfluensan. vad är det mest värt; få feber i några timmar och en värk som påminner om en träningsvärk i armen i ett par dagar, eller att ligga helt utslagen och vem vet kanske får en konstgjor lunga pga att man inte tagit vaccinet och får svininfluensan. det är mest realistiskt att ta den helt klart.
    det är faktiskt 77 st som har dött nu i Sverige utav influensan och därav var det många som inte hade en grundläggande sjukdom från början.
    Ta den och håll dig frisk!
    (läs gärna min blogg, har skrivit om vaccinet där) min pappa är läkare så jag är rätt insatt idet hela.
    Och jag rekommenderar dig att ta den:)

    SvaraRadera
  2. Okej, tack för kommentaren, känns mer och mer som om jag ska ta den.. Skulle jätte gärna kolla in din blogg, men vad är adressen ? Kram

    SvaraRadera