tisdag, november 15, 2011

jobb och endel annat.

I Söndags var det som jag skrev i det tidigare inlägget firande av farsdag. Vi tvättade under hela förmiddagen, sedan åkte vi till mor och far. Fikade på mammas egengjorda kladdkaka, grädde till det. Vi blev kvar där ett bra tag så det blev även middag där. Lax, kokt potatis och goood sås. Hon är duktig min mamma, på mycket. Och en av alla sakerna är att hon lagar supergod mat (dock finns det såklart undantag, mig i smaken) men i helhet!

På kvällen åkte vi mot Katrineholm, för att fira svärfar!. Fika där med..
I Måndags (igår) jobbade jag 7-13, och det har jag gjort idag med. Precis när jobbet slutade (klockan 13) började även min lektion, så direkt från jobbet till skolan. Från skolan till fiket, och från fiket till min frisör för att boka klipptid. Och tillsist hem till hemljuvahem för att hoppa i i duschen, och runt 17 åt vi middag. På kvällen besökte jag svärmor, vi drack the, och så åkte vi till slaktaren för att hämta hem ben, gott tycker vovvsingarna. (Ben som inte kommer till någon användning och ändå ska kastas).
När jag kom hem fick vi besök avAlbins kompis Thomas och hans tjej. Dom hade blivit "småbarnsföräldrar" (läs: skaffat hundvalp). Lisen och deras Evo hade superkul ihop.

Idag har jag än så länge hunnti med jobba 7-13, varit och handlat på Ica, varit och köpt en bok (begagnad skolbok) till kursen jag läser nu, gått en promenad med Li och även besökt loppisen i "vårt" lägenhetshus och till sist bokat ny tvättid. Det är inte illa när klockan bara är 13.55 just nu.

I eftermiddag ska jag till Örebro, makeup kurs/föreläsning!
Kul som vanligt. Det börjar klockan 18.

1 kommentar:

  1. sv: visst är dom coola! :D man gör det med lera eller asså gips typ :p o klär med hår :D

    SvaraRadera