tisdag, november 22, 2011

glad *3

Jag är lite extra glad. Och allt har med julen att göra.

1. Snart är det första advent, och dår går startskottet för mig. Jag som inte vill "tjuvstarta" måste vänta med alla ljusstakar osv tills 1 advent, eller ja iallfall den helgen. Och det är med andra ord i helgen jag får börja pynta, baka juliga bakverk, byta gardiner, ta fram stakarna etc.

2. I helgen ska jag och mina fina sambo åka till Ikea, och det gör mig mycket glad. Vi ska "julhandla", jag ska köpa lite smått och gott som har med julen att göra. Blommor, pynt och ljus etc. Vad kul vi ska ha, (läs: undra om han ser fram emot det lika mycket som jag, haha). Nog ska vi ha det mysigt iallfall, kanske får gå med på en runda inne på Biltema med. Men det gör absolut ingenting.

3. Och den tredje saken som gör mig glad är att nu har Albin fixat semester, så han går på semester den 22 dec och är ledig fram till den 1 jan. (Börjar jobba den andra). Åh, det ska bli så mysigt att ha så många dagar ihop. I min favoritmånad dessutom. Vi ska ha det så skönt, och så mysigt. Och även fast han har tagit ledig 6 arbetsdagar så har han dryga två veckor kvar att ta ut när han vill! Den som spar han har!

Detta är lite smått och gott som jag vet ska få följa med hem från Ikea, billigt och fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar