torsdag, november 24, 2011

glasögon, ett faktum.

Som jag skrev igår så skulle jag ju på synundersökning. Och jag har då aldrig turen på min sida, visst hade jag dålig syn, och visst behövde jag glasögon. Även fast jag inners inne har tänkt tanken att jag eventuellt behöver det, och fast folk, människor omkring mig som familj och vänner har sagt att jag nog behöver glasögon kom det som en chock.

Och det är alltså inte bara "läsglasögon" eller "köra bil glasögon" utan jag ska bära mina jämt. Glasögonen ska bli min bästa vän, och det känns rätt svårt just nu. Men det kommer säkert med tiden, när man vänjer sig.

Igår stod jag och provade glasögon en bra stund inne på synsam, efter undersökningen. Det slutade med att jag tog med mig tre par hem, för lite smakråd från sambon, mor & far. Dom tyckte dom var fina, men jag var gråtfärdig. Så jag gick tillbaka med dom idag, och tog med mig 4 andra hem istället. Och nu har jag faktiskt fastnat för ett par, så dom får det bli. Ska gå och beställa dom imorgon, och ja! Det svider i plånboken, en extra utgift såhär i December behövdes inte. Men så är fallet.

/ hon med glasögonen.

men när jag tillslut har blivit van med att bära dom kommer jag nog gilla dom! :)
dom är fina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar