fredag, december 03, 2010

,

möbelmagasinet ♥

6 st sådana. .
I´m total in love.
fint med naturen inne i hemmet tycker jag. .
och sist med absolut inte minst. .

Jag blev frälst i denna burk, men blev lite snål då den kostade 100 kr, utan lock eftersom det inte fanns med. Jag gick runt några x antal varv i ladan, men hade fortfarande inte släppt den ur tankarna när vi skulle gå. Så jag tog ned den från hyllan och gick och frågade han som äger stället vad den kostade, han sa; "att den kostade 100 kr. Och att dom är jättesvåra att få tag i, och ibland när vi får in dom, vilket är sällan. Brukar dom kosta 500 kr". Jag vet inte om det var ljug eller inte. Men jag bestämde mig iallfall för att köpa den för 100 kr, annars hade jag inte somnat inatt om jag känner mig själv rätt. Väl i kassan var det en dam som bara jobbar där ibland som tog betalt. Hon frågade vad han sa att den skulle kosta, jag svarade ärligt 100 kr. Och hon rynkade på ögonbrynet och säger; eh, vi tar 50 kr för den, det han inte vet det lider han inte av. Likaså med "silverfatet m. handtag på" fick jag billigare.
Hela kalaset slutade på 100 kr jämt, och skulle egentligen ha kostat 180 kr. Jag gick därifån med största leendet och var mer än nöjd.!

det kommer fler bilder, då sakerna har fått sin egna plats här i hemmet, med tillhörande saker som jag endast har i huvudet just nu!.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar