fredag, oktober 01, 2010

ikea.!..

God förmiddag gott folk, hoppas att morgonen har vart i klass med min!

Jag har ätit en god frukost, och pysslat med allt som jag köpte på Ikea i förrgår ( var där m. svärmor, och köpte hem en del små prylar )..

Annars så har jag inte gjort mycket, förutom att ring mormor! Jag förlitade mig på att mamma skulle säga att släkten & familjen skulle fira mig dagen efter jag fyllde, men det hade inte mamma sagt till mormor, så hon kom ju inte då, eftersom hon hade hunnit planera annat enligt mamma! Så nu ska jag få tag på henne och bjuda över henne på en god & försenad fika. : ) Men hon har inte svarat än så länge, varken på mobilen eller på hem telefonen. =/
Bilder från några av inköpen på Ikea..


En mycket fin glas skål enligt mitt tycke, står nu i mitt badrum med bomullspads i.!
Vit "hängkruka" som jag satte en plastblomma i för att få lite grönt ovanför diskbänken.
Även denna ovanför diskbänken, eftersom att jag blir en aning irriterad på när diskborsten eller svampen glider ned i diskhon ständigt.. Så nu har dom sin plats!
Till pyssel!
Ni som känner mig vet att jag älskar att pyssla, pynta etc.. Och detta intresse brinner som starkast nu när hösten är kommen! Därför köpte jag detta, får se vad det blir utav det! Köpte även kaffebönor! Svärmor sa snabbt att "det där är kaffebönor, som du måste mala innan du kan använa det" Jag svarar att "jag vet raring, men jag ska ha det att pyssla med" och då tar även hon en påse och undrar vad jag får idérna ifrån! : )
Scrub, jag har sett att Ikea även har shampo & balsam men det har jag aldrig köpt för det kan inte vara någon bra kvalité på! Men detta var en nyhet tydligen! Så det köpte jag, det kan nog inte vara dåligt, scrub som scrub!!
Köpte även, ett överkasst, två ramar, galgar och 2 ljushållare!
Nu ska jag läsa era bloggar, sedan en kopp te på det!
det är så oerhört skönt att flytten är helt klar nu, och att nycklarna till gamla lägenhetn lämnades tillbaka i förrgår.! Äntligen kan jag koppla av och falla in i höstlugnet.!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar