onsdag, augusti 04, 2010

hela långa helgen + måndag & tisdag..

Hej ni, jag lever. Därför har jag inte suttit här på ett tag ;).. Mina dagar har sett ut som så att..

I Fredags efter jobbet åkte som sagt jag och Julia till malmamarken, kom därifrån med; en askkopp, 6 små "vättar", en pappershållare, 3 par trosor..

Små vättar, köpte en till mig, en till A och en varsin till mam, pap, sys & bror.. Dom är så söta, och står på en liten papperslapp med texten;

"Jag är en liten lyckovätte från Billingeberget som bringar lycka till den som tar väl hand om mig."

Lördagen! Jag och Julia åkte till huvudstaden för lite partaj och ett brake från vardagen.. Enda helgen jag inte jobbade både lördag & söndag.. Vi skulle ta tåget, vilket vi missade. Så det blev bil till Gnesta och sedan pendeln, väl i Stockholm, tunnelbana till gamla stan, ett helvetes letande för att möta upp grabbarna.. Efter mycket om och men så fann vi varandra.. Tog tunnelbanan hem till Ragnar, där blev det mat och god dryck! Sedan spenderades heeela kvällen/natten på takterassen. Så underbart skönt. fint väder, fint sällskap & fint place.. Kvällen var totallyckad.! Dagen därpå (söndag) vaknade jag upp, och mådde bra! Medans Julia inte var lika pigg.. Jag la mig ute på terassen och solade, i dryga timmen medans hon kollade film! Sedan tog vi en promenad i det underbara vädret. Efter promenaden kom Ragge hem med mat. Vi åt upp, städade lite och sedan tog vi tunnelbanan hem..

Stockholm..Från terassen..
Takterassen..
Godaste pastan jag någonsin har ätit..
Fint slott..
Fin bild, på två underbara!
Kusinerna..

På söndagkvällen tänkte jag besöka mamma & pappa (som kom hem i lördags) men jag var helt slut, så jag sov bort hela kvällen..

Besöket hos dom blev måndagkväll istället, efter jobbet. 07.00 - 20.30..
Jag fick en mycket en fin kanna & en stress sten formad som ett hjärta..

Tisdagen: Jobb till kl 14.. En sväng in till Katrineholm, utemat, Lager157 ihop med A.. Han köpte 2 pike tröjor & 3 par kallingar.. Jag en "jobbtröja" som jag kallar det! Så ootroligt sköna och praktiska att jobba i! Efter Hälleforsnäs blev det en sväng till Skebokvarn, jag tog en ridtur på 30 minuter och en rask promenad på 30 min.. Så skönt! Väl hemma.. Dusch - Melon - Sängen!
Jobbtröjan..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar