fredag, april 02, 2010

Långfredag.

Gårdagen var något speciellt, så himla kul! Vi firade Astrid som blev 20 år i tisdags, så det var förfest i det stora gua huset på landet och därefter var det utgång på Amazon, vårfest! Höjdpunkten med Amazon är att man känner så väldigt många, och har då tid att snicksnacka med dem man inte pratar med så ofta i vanliga fall. Som barndomskompisar, folk som har flyttat här ifrån etc. Så kom väl hem runt halv två, med hjälp av A, han plockade upp mig när jag var påväg hem. Vilket var välbehövligt, mina fötter värkte något oerhört.!

Och dagen idag har vart skön, trött men inte bakfull, tummen upp!
Jag och A tog en promenad upp på byn, köpte billigt godis på konsum som vi ska fylla påskäggen med som syskonen ska få. Därefter övningskörde jag med pappa, och det gick bra! Slutstationen blev hos mamma&pappa. Kollade på lilla kattbebisen ( vid namn, Callaway ). Han är så otroligt fin, undra om han flyttar hem till mig.?! :) Är så glad över att lilla mamma Arven iallfall fick en frisk bebis. Det började med två missfall, sen kom en död, ej fullt utvecklad, men till sist lilla friska Callaway. Så det blev mycket gos med lillkillen och en kopp kaffe. Sen somnade jag och A i soffan i någon timme. Därefter körde pappa hem oss, vi gjorde tacos och hamnade därefter i matkoma. När jag kommit ur den började jag fixa i ordning på balkongen. Tvättade utemöblerna, ställde dit en påsklilja, och en kruka med påskris. Så nu är det superfint där ute.
Nu har vi hamnat här i soffan, jag vid datorn och A vid tvn.

Och höjdpunkten idag var att jag fick min skattedeklaration. Och ska få tillbaka 2 549kr. :)

Imorgon ska vi hem till mamma&pappa på påskmiddag. Familjen Berglöv från Mellösa kommer med dit, trevligt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar