torsdag, april 29, 2010

grottan - ormen - fika - skratt och kärlek.

Då var äventyret över, och jag är hemma igen. Vi besökte en stor grotta ute i skogen.

Turebergsgrottan.
"Är en förkastningsspricka, vars förgreningar bildar gångar och kamrar i berget. Två öppningar leder in i grottan, en från väster och en från öster. Den västra ingången leder till en rymlig klippgång från vilken man kommer in i grotthålan, belägen ungefär två meter längre ner, som man når med hjälp av en trappa. Ingång och valv har en sammanlagd längd på ungefär 15 meter. Det finns en sidogång mot norr som är 10 meter lång. Från denna gång leder den östliga utgången ut mot en tvär och brant, cirka fyra meter hög klippvägg."



Jag glömde givetvis kameran hemma men Emma hade med sig sin så hon skulle skicka bilderna. Så ska ni få se. När vi var påväg därifrån och vandrade mot bilen trampar Emma på en ORM. Jag som har fobi för dessa skriker och skriker (jag gick bakom henne, och var nära att trampa på den jag med) Usch och fy, kände mig svimfärdig och skollhet efter detta. Påväg mot bilen bestämde vi att ta en fika på Lager, sagt och gjort jag styrde bilen mot hälleforsnäs och väl där satte vi oss ute med cola och tilltugg. Superskönt! Och nu känner jag att jag kommer inte orka äta middag nu, men ska iallfall börja med den till A..



puss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar