fredag, september 21, 2012

Nu så..
Har jag klarat av det mesta av det som var planerat..
Städat skinande rent..
Duschat.
Varit och handla grejer till middagen ikväll och även blommor till balkongen.
Varit ute några vändor med lisan.
Och till sist planterat de fina höstblommorna.
Det blev så fint, jag älskar våran balkong, och med blommor så blir det ju så fint och levande.. Blommorna blir pricken över i:et.

Nu landade jag i soffan, tänkte ligga här i några minuter. Andas lite och sträcker ut min onda rygg. Bäst att passa på, för snart behöver jag börja med förberedelserna inför ikväll, baka bröd, duka, göra paj osv osv..
Men det är kul, så inte mig emot.. :)

Djuren bänkade sig dock på mig fortare än kvickt som vanligt. Så just nu har jag båda sovandes, kurrandes och snarkandes i mitt knä, underbara djur! Känns elakt att väcka, och flytta dom!

Sedan vill jag bara meddela att jag älskaaaaar hösten!
Vädret, löven som faller, löven på marken, fina färgerna, att lite kyla kryper sig på, kläderna - skinnisen, koftor, kängor etc.
Den underbara luften och doften.
Att det blir lite mörkare på kvällen, dock är det perfekt nu, det behöver inte börja svartna tidigare än vad det gör nu.
De levande ljusen som man tänder, höstblommorna på balkongen.
Ja, den är så fin och mysig den där hösten!

Hej så länge.
Trevlig helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar