söndag, september 30, 2012

Min/vår underbara helg i Ullared.

Vi åkte kl 10.00 från Flen i Fredags. Vi stannade en gång på vägen ned för att äta lunch. Det blev på en superfin och mysig restaurang. Mycket nöjda och mätta åkte vi vidare, och väl i Ullared checkade vi in, dumpade av lite packning i stugan och sedan bar det iväg till Gekås. 

Vi gick där inne från kl 16.30 till 18.30. 
Efter shoppingen åkte vi hem till campingen och lämnade av alla shoppingkassar. Bytte om och sedan gick vi till bussen som tog oss ned till centrum igen, vi hade bokat bord på Harrys till kl 20. Bussen gick perfekt tid, så vi var vid Harrys prick 20.00. Vi beställde mat och dryck, hade det mysigt, fick in maten och vi alla tyckte maten var så fruktansvärt god. Perfekt kött och allt därtill. 10/10. 
När vi fått i oss all god mat, tog vi en promenad hem till campingen och stugan. Väl "hemma" åkte myskläderna på och vi tog fram chips, godis, och dryck och hade det så mysigt.

Lördag morgon vaknade vi kl 09 av klockan. Åt god frukost, och sedan bar det iväg till Gekås, denna gång gick vi där inne längre.. (sista gången). När vi alla kände oss klara där inne gick vi till bilen och packade den full, sedan gick vi ned till affärsområdet igen för att äta, därefter bar det av in till köpcentret mittemot. Där inne besökte vi de butikerna som tilltalade oss.. Sedan drog vi oss hem, efter en hel dags shopping var man rätt trött i fötter och ben. 
Lämnade av alla kassarna, och åkte sedan ned till Ica för att handla middag. Väl tillbaka i stugan igen blev det myskläder på. Godis, chips, dryck och skratt åt alla bilder och filmer vi tog och filmade. 
Kl 19.20 hade vi bokat badtunnan, så vi drog oss upp mot tunnan strax innan det, och där satt vi till kl 22. Det var helt underbart!! 
Nöjda med det, och med kroppar som russin gick vi "hemåt".
Lagade tacos, vilket var extra gott efter en hel dag shopping och några timmar i tunnan.
Efter det somnade alla gott..
Och vi vaknade idag (söndag) av klockan vid 08. Åt frukost, packade in i bilen, städade stugan och sedan checkade vi ut, och gasade hem. Påvägen stannade vi till i Gränna. Köpte polkagrisar i mängder.. MUMS!

Och nu är jag hemma.
Mamma, pappa, bror och syster kom över på en kvällsfika. Mysigt som vanligt, jag gillar när dom kommer över! Eftersom att mamma och pappa + Alexandra hade haft lisen, och min bror varit kattvakt fick alla lite gottis från oss. Dom tackade, och vi tackade tillbaka för hjälpen. Det är guld värt!!

Nu har jag packat upp alla proppfulla påsar från Gekås med alla fina och bra ting vi köpt, tänt lite ljus, och satt mig i soffan. Jag är själv hemma, Albin åkte till garaget strax efter att vi kom hem, det kliade nog i "meckarfingrarna", haha. Nu inväntar jag honom. Vi ska sätta på en film (någon av alla som vi köpte).. Och bara mysa i soffan med djuren, som jag såklart har hunnit sakna, även fast jag bara varit borta över helgen.. 

Dessa dagar (fre-lör-sön) har inte kunnat vara mycket bättre!! 
Godkväll..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar