tisdag, september 11, 2012

En alldeles underbar helg har jag/vi haft.
I fredags var jag ledig, så jag och de fyrbenta tog sovmorgon. Plockade lite här hemma så det var fint till helgen. Under dagen kom även Emma över. Hon plockade mina ögonbryn och klippte dem fina, tusen tack!
Omkring kl 17 kom Albin hem, vi åkte då och åt pizza. Mätta i kistan åkte vi sedan hem till min far och hälsade på, han var själv hemma.
Närmare kvällen åkte vi till våra vänner Philip och Natalie.

På lördagen bar det iväg till Västerås redan på morgonen. Till Ikea. Albin hade lånat hem en bil från jobbet som vi skulle köra hem mammas och pappas garderober i som dem skulle köpa. Så vi följde endast med som hjälp.

Sedan hann jag inte göra speciellt mycket mer när vi väl kom hem, utan jag gjorde i ordning mig till kvällen, valde kläder och smink..
Vi skulle ha "vikarie-träff" jag och mina fina arbetskollegor från jobbet som är vikarier.
Kl 18 hade vi bokat bord på Mozzarella och sedan skulle vi ut på krogen här i byn, där Kapten Röd spelade.
Anna kom till mig vid 17tiden, vi pratade lite och tog varsin cider innan vi sedan gick och mötte upp alla vid restaurangen. Där åt vi god mat och drack god dryck. Sedan bestämdes det kring bordet att vi skulle förfesta hemma hos mig, eftersom att jag bodde närmast där vi var, 50 meter från restaurangen. Så så blev det, vi 12 tjejer gick upp till mig och förade som aldrig tidigare.. Hade det kanonkul, spelade ölspel, tjattrade, drack gott, pumpade musik, sjöng och dansade.
Vid kl 23 gick vi mot Amazon, och där fortsatte den lyckade kvällen tills in på natten..
Det var ett tag sedan jag hade det så kul som i Lördags.. Tack för det alla inblandade!!

Förra årets vikarie-träff var så fruktansvärt kul, så jag trodde inte att det kunde bli det igen.. Men det kunde det, underbara fina jobbarkompisar gjorde det möjligt!..

Söndagsmorgonen var lite jobbig, men det var ju självförvållat. Men framåt 12-13 på dagen var jag på benen och mådde hyfsat bra.. Vi tillbringade dagen hemma hos mor och far, åt lunch och middag där och bara hade det skönt..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar