onsdag, augusti 31, 2011

gårdagen & idag.

Igår jobbade jag till klockan 13. När jag kom hem tog jag direkt en promenad med lilltjejen. Därefter ett besök på banken, och ett nere på Hammarvallen. Skrev på lite papper på båda platserna.!

Efter det åkte jag och Anna iväg till Katrineholm. Vi fikade och jag köpte ett par nya gardiner till sovrummet, (det rummet ska få sig ett litet lyft såhär inför hösten). Bilder kommer att komma lite längre fram, efter varje förändring, jag köpte även 4 par kuddar, så nu ska jag och Albin byta ut de gamla, de har gjort sitt, en pläd & sedan avslutade jag med att göra en storhandling på Willys, där 700 kronor försvann. Det gick ens inte kuddarna, pläden och gardiner på ihop. Gud så dyrt det är med mat.

När jag kom hem därifrån rensade jag kylen, torkade av den invändigt & fyllde upp den med alla nya varorna, därefter tog jag tag i disken! Sedan hade Albin lovat följa med min bror och kolla på en bil i Strängnäs. (Det är bra att ha med sig Albin i bilaffärer, för det första blir man inte lurad, (det går inte, det inte han kan om bilar är inte värt att kunna) och man kan komma billigare undan eftersom att han kan hitta alla fel och skavanker på bilen kan han ju även pruta lättare! Först hade jag tänkt stanna hemma och pyssla lite i hemmet, men när jag fick höra att Niklas tjej skulle med, ville jag också med! Hon är så rar den där Cecilia. :)
Det blev ett bilköp, och vi var inte hemma förrän strax efter tio. Väl hemma duschade jag Lisen, så hon blev så ren och fin! Sedan kröp jag ned i sängen!

Idag tog vi sovmorgon, det var skönt att sova ut!. Jag gick upp före tjejerna, dom sover så sött när jag trippar upp. Först ställde jag mig i duschen, sedan tog jag en promenad med lisen, och när vi kom hem igen åt jag god frukost. Efter det har det gått i ett. Jag har strukit, tagit ned gardiner, satt upp nya, vikt och lagt in all tvätt i garderoben, diskat, plockat, gjort/rullat köttbullar, rensat kattlådan är en del av vad jag gjort under dagen.

Klockan 16 börjar jag jobba, till klockan 21.15.



1 kommentar: